יום שישי, 17 באוקטובר 2014

סעיף 3 בחוק דמי מחלה עבודה מתאימה אחרת או עבודה חלקית



נקודה מעניינת בנוגע לסעיף 3 בחוק דמי מחלה עבודה מתאימה אחרת או עבודה חלקית : 
החוק מותיר למעביד להציע לעובד שנמצא בתקופת מחלה עבודה מתאימה אחרת , מלאה או חלקית , באותו מקום עבודה , שתואמת את סוג העבודה העיקרית שלו , בה עבד תוך 3 שנים שקדמו למחלתו או שהיא תואמת את הכשרתו המקצועית , השכלתו וכשרו הגופני.במקרה כזה העובד מאבד את זכאותו לדמי מחלה , אך מקבל שכר מלא בגין אותם הימים . כל זה בתנאי,וזהו תנאי חשוב!, שקיים ועד עובדים במקום העבודה שאישר זאת .
"באין ועד העובדים כאמור-יחולו הוראות ...כאילו לא הציע המעביד עבודה מתאימה"

ולמקרה שקרה באמת : מוכרת בחנות רהיטים שברה יד תוך כדי פריקת סחורה בחנות וקיבלה אישור מחלה מהרופא ל-30 יום , שהוארך עד 45 ימים בהמשך. בעל החנות הודיע לה כי לפי החוק עליה להסכים לקבל עבודה מתאימה אחרת והוא במקרה זקוק לה שתענה לטלפונים במשך כל שעות העבודה שלה ולכל תקופת המחלה שאישר לה הרופא . הוא הוסיף ואמר שעקב היכרותו מצבה הכלכלי יהיה לה מאוד קשה כשיורידו לה את דמי המחלה
חיפשה הגברת מידע באינטרנט ואכן ראתה את החוק . היא רק לא ידעה על התנאי החשוב של ועד העובדים.... התאכזבה מעט , לא הגישה טופס תאונת עבודה לביטוח לאומי והתייצבה לענות לטלפונים עם יד מגובסת , כמו חיילת !
היה לה לא קל לנסוע שעה באוטובוס לכל כיוון וכל יום ,עם יד אחת לסחוב את התיק, להחזיק את עצמה שלא תיפול , להוציא כסף , להחזיר את העודף לארנק- בו זמנית . כאבה לה גם היד במשך כל יום עבודה שכזה (מה לעשות , בגיל מסוים העצמות כבר לא מתאחות כמו אצל ילדים), היד לא חזרה לתפקוד מלא ובחלוף הזמן גם אבדה את זכותה להגיש תביעה לביטוח לאומי .
כאשר עשיתי לה חישוב של דמי מחלה אותם הייתה "מפסידה" לו הייתה מנצלת את זכותה ופשוט מחלימה ונחה בבית , היא פרצה בבכי .

אז , במקום לבכות אח"כ , עשו לעצמכם טובה - תתייעצו איתי ואענה בשמחה לכל שאלה בדיני עבודה . הייעוץ , אמנם , אינו משפטי , אך בהחלט יקל עליכם ויכוון אתכם לקבל החלטה נכונה ביחסי עובד-מעביד בזמן אמת .

עבור לאתר הבית